[SlovLit] Fw: Polemiki na rob

Miran Hladnik miran.hladnik na guest.arnes.si
Sre Apr 10 08:59:02 CEST 2002

----- Original Message -----
From: "DARJA BUTINA" <DARJA.BUTINA na mkz-lj.si>
To: <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 10. april 2002 8:23
Subject: Polemiki na rob

Dragi Miran!

Pri prebiranju Božine in Janove "besedne vojne" sem pomislila, da bi bilo
morda ilustrativno tole besedilo, ki smo ga dobili na naš spletni naslov.
Razkriva še eno "cvetko iz domačih logov". Kdo je kriv, da je stanje znanja
med učenci (tokrat osnovnošolci) takšno, kakršno je? Verjetno skupek vsega,
kar so za slovlit povedali Boža, Jan, Dvomeča študentka in še kdo. Naj
opozorim, da je navedeno besedilo poslala osmošolka, ki je zbrala na dveh
izbirnih tekmovanjih dovolj točk, da se bo lahko uvrstila na državno
tekmovanje v znanju iz Vesele šole (zahtevamo 80%, to je 32 od 40 možnih
točk).

"Ojla!
Vem, da odpiram malce nenavadno temo, pa vendar. Vse, ki to berete vas
prosim, da me nimate za nekakšno "piflarko" ali karkoli podobnega, ker sem
do prihajajočega spoznanja prišla po naključju. Pri uri slovenskega jezika.
Vsi vemo za števila v slovenskem jeziku: ednina, dvojina in množina. Pa
vendar! Slovenci nimamo le ene množine. Dajmo za primer samostalnik LIPA.
Ena lipa, dve lipi, tri lipe. Tako gre v šoli. Kaj pa naprej? 5, 6, 7, 8
...2653597856 lip. V slovenščini očitno nimamo le ene množine, temveč 2:
tisto za 3 in 4 ter tiste nad 4 (5 in več). Zakaj torej v šoli poslušamo
predavanje o nečem, kar sploh ne drži??
jenny "

Pripominjam, da sporočila nisem lektorirala ali kako drugače spreminjala.
Pozdrav vsem slovlitovcem, Darja

Dodatne informacije o seznamu SlovLit