[SlovLit] Re: [SlovLit] O številkah

Tor Jan 29 12:26:44 CET 2002

----- Original Message -----
From: "Email.si" <spela_arhar na email.si>
To: <slovlit na ijs.si>
Sent: Tuesday, January 29, 2002 12:36 AM
Subject: [SlovLit] O številkah

> Res je, da se lahko na E študij vpiše vsakdo; to nekoliko zniža vsoto točk
> povprečnega enopredmetnika, ki se (za zdaj) niti ni nujno šolal na
> gimnaziji. Ni pa res, da je slednji posledično manj stremljiv, pogumen,
> aktiven, inteligenten, marljiv, uren in kar je podobnih kvalitet.

Statistični enopredmetnik je žal tak, kot ga kažejo številke. Učiteljska
izkušnja z E pa je zelo raznolika: po eni strani slaba (zadnjič na izpitu
npr. nisem mogel dobiti podatka, kdaj je trajala prva svetovna vojna), po
drugi strani pa so (ste) med enopredmetniki nadpovprečno stremljivi,
sposobni in uspešni študentje, ki vas je človek lahko samo vesel.

> Do takšnih
> sklepov prihajajo profesorji sami (izkušnje so izkušnje, vendar se
> prilagajajo predsodkom in izkrivljenim povprečjem) in prav radi jih
> prenašajo tudi na študente.

Nihče od učiteljev seveda ni imun za stereotipiziranje, vendar ne poznam
nikogar, ki bi ocene zapisoval samo na osnovi svojih predsodkov do E.

> enopredmetna je torej celo izvrsten
> potencial za formiranje vaše šole.

vaše šole ali raje naše šole?

> Enopredmetnik seminarje izdeluje kot po
> tekočem traku in jih tudi predstavlja, kar je za dvopredmetne prej izjema
> kot pravilo.

Se popolnoma strinjam, da ima E-študij prednosti pred D-študijem. Saj o tem
v Slovlitu pogosto pišemo in tudi letošnjega že drugega ali celo tretjega
povečanja razpisnih mest za E na račun D-mest ni  mogoče pripisati samo
učiteljski egoistični želji, da bo taka vpisna aritmetika laže garantirala
kadrovsko širitev v stroki, ampak tudi zaupanju v intelektualni potencial
enopredmetnih študentov. Naj ponovim, da je še lani kazalo, kako bo v
kreditnem študiju sploh lahko obstala samo enopredmetna slovenščina in da je
bil zato enopredmetni študijski program vreden naše prve pozornosti. Žal
(spet žal) smo ga premalo odprli nematičnim izbirnim vsebinam.

Naj torej neugledni statistični podatki ne omrtvičijo enopredmetnikovega
elana, ampak naj ga raje še spodbudijo. Enopredmetniki, jaz vas podpiram!

lp miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit