[SlovLit] Ko bom prišla na Bled

Miran Hladnik miran.hladnik na guest.arnes.si
Tor Jun 19 20:01:59 CEST 2001


1. Štipendije
2. Ko bom prišla na Bled
3. Ad: Ena občutljiva reč

===========

1. Štipendije

Http://www.humboldt-foundation.de/de/programme/stip_aus/rh.htm -- razpis
štipendij v dolžini od 6 do 12 mesecev iz sklada Romana Herzoga (Alexander
von Humboldt Stiftung) za kandidate iz srednje in jugovzhodne Evrope;
starostna omejitev 35 let
(http://www.humboldt-foundation.de/en/programme/stip_aus/rh.htm -- isto v
angleščini).

Http://www.humboldt-foundation.de/de/programme/stip_aus/europa.htm -- še
durge nemške štipendije za interesente iz nekdanje Jugoslavije
(http://www.humboldt-foundation.de/en/programme/stip_aus/sonder_stabi_01.htm
 -- isto v angleščini).

========

2. Ko bom prišla na Bled

Http://www.kazalo.com/ -- besedila pesmi, za zdaj ena od Avsenikov in Ko bom
prišla na Bled, bom tvoja punčka spet, F. Milčinskega.

Http://kotlicek.myfreehost.com/ -- literarni kotliček.

Http://www.pesminagajivke.f2s.com/preseren2.pl -- randomizacija Sonetnega
venca by Aci Čuk.

Http://inkjetmedia.wwwa.com/templates.htm -- Wordovi vzorci za letake,
brošure in podobno.

=======

3. Ad: Ena občutljiva reč

Spoštovani prof. Hladnik;

za vprašanja, ki so za NSK 2 res kar pregrešno razkrita, smo Vam  študentje
iskreno hvaležni. Da je literatura dostopna prek interneta  je sploh velik
fenomen, celo ne samo za našo fakulteto. Praktični  spisovnik je edina od
naših knjig, na kateri se prah sploh ne utegne  nabirati (ko rečem edina,
mislim edina, vsej ostali literaturi  navkljub).

Lahko, da imate slabo vest, ker ne sledite splošnim smernicam  predavanj
filozofske fakultete, kjer vse bolj ali manj visi v zraku (ali  pa je kje v
drobnem tisku), omogočate pa nam, da študiramo, kadar  želimo in kakor
želimo, kar je vredno pohvale in ne graje.

Za neobiskanost Vaših predavanj seveda obstaja marsikatera rešitev.  Lahko
bi poskusili kar s kako preverjeno strategijo; za začetek Vam  predlagam, da
uvedete kolokvij ali dva, pisni izpit in seminar. Za  dostop do ustnega
izpita bi študent moral opraviti vse našteto, npr.  z minimalno 80%
uspešnostjo. Seminar, ki bi bil obvezen, bi Vam dal  možnost nastopanja pred
veliko publiko, kolokvij pa bi vplival tudi na  udeležbo na predavanjih. Za
povečanje redne udeležbe predlagam  tudi, naj na enem roku nikakor ne opravi
izpita več kot 10%  prijavljenih. Na kakšnem od rokov spustite ta procent,
da pokažete,  kako resno mislite. Zelo grdo glejte in loputajte z vrati.

Ni dvoma, kateri od sistemov, Vaš ali opisani, omogoča študentu,  da razvije
kritično mišljenje in pogleda na snov širše. Kljub  temu, da jih ni na
predavanja, študentje namreč precej časa  posvetijo Vašim predmetom (sploh
NSK 2 slovi po obsežnosti, skripta namreč ni preveč kvalitetna).  Koliko jim
bo preštudirana (ne naučena) snov koristila v bodočem  poklicu, je drugo
vprašanje. Ne poznam srednješolskega profesorja,  ki bi učil po zapiskih s
faksa; ostanejo le splošni vtisi o  profesorjih in njihovih smereh. Kar se
mene tiče, je to dovolj. Za  bodočega učitelja je pomembneje, da dobi širši
pregled nad  snovjo, ki jo bo učil; prioritete si kasneje določi vsak sam, s
pomočjo učbenikov, leksikonov in predpisanega programa. Sicer pa  imamo fin
predmet Psihologija za učitelje.

Očitno nisem podala nobene konkretne rešitve, upam pa, da bo to  prijazno
študentsko mnenje pripomoglo k temu, da ne boste preveč  posegali v sistem,
ki ga imate. Že tako se o preveč predavateljih po  hodnikih grdo govori.

Lp Špela




Dodatne informacije o seznamu SlovLit