[SlovLit] Pripovedovali so jih mati moja

MGH Mira.Gregl na guest.arnes.si
Sob Maj 26 23:30:03 CEST 2001

Pozdravljeni!

Sporočam vam, da sem se v petek, 25. maja 2001, udeležila svečanega
dogodka ob izidu knjige PRIPOVEDOVALI SO JIH MATI MOJA na osnovni šoli
Franja Goloba na Prevaljah.

Ob prisotnosti svetovalk Zavoda RS za šolstvo, Darinke Rosc in Marije
Sivec, številnih naših kolegic in kolegov s Koroške, predstavnice Bralne
značke Slovenije Darje Tancer Kajnih,  župana občine Prevalje, dr.
Matica Tasiča, in drugih gostov sta knjigo predstavila ravnatelj OŠ
Prevalje in naša kolegica Iva Potočnik. Založnik in izdajatelj zbirke je
OŠ Prevalje, kar je vse hvale vredno.

Knjiga PRIPOVEDOVALI SO JIH MATI MOJA je knjiga pripovedi, ki so jih
obnovili in zapisali učenci prevaljske šole od 1959 do 2001. Kolegica
Iva Potočnik je iz vseh številk šolskega glasila Vigred zbrala to
slovstveno folklorno gradivo in ga strokovno uredila ter tako zaorala na
šolskih tleh še eno brazdo v širšem prizadevanju, da bi tudi slovstvena
folklora - umetnost narečij! - dobila med slovensko mladino tisto ceno,
ki ji gre.
Ta dogodek sta strokovno obogatili dr. Marija Stanonik, ki je poudarila
željo in potrebo po samostojni strokovni reviji slovstvene
folkloristike, tega zaenkrat še zapostavljenega področja besedne
umetnosti v naših šolah, in dr. Zinka Zorko, ki je predstavila govor
znanega turističnega kraja, Šentanela.

Naše srečanje je oplemenitil kulturni program, šolsko zasnovan in
sporočilno bogat. Občuteno peti pesmi Tam kjer teče bistra Zila in Kje
so tiste stezice, predstavitev šentanelskega narečja v razmerju do
knjižnega jezika sedmošolke Alenke iz prevaljske šole, igriv otroški
dialog v šentanelskem narečju in povedke iz domačega okolja so res
primerno pospremile na pot omenjeno knjigo.

Primerno bi bilo, da bi knjigo PRIPOVEDOVALI SO JIH MATI MOJA imela
vsaka slovenska šola. Knjiga je na voljo na OŠ Prevalje.

Rojstni kraj gibanja za bralno značko so Prevalje in letos slavi to
gibanje častitljivo štiridesetletnico. Gotovo pomeni ta dogodek na
Prevaljah še eno lepo darilo bralni znački za rojstni dan.

Mira Gregl-Hrstič

Dodatne informacije o seznamu SlovLit