[SlovLit] Sem rojen pesnik

Igor Kramberger kramberger na uni-mb.si
Ned Maj 20 18:18:07 CEST 2001

Dober dan vsem,

Miran je zapisal:
>  Vèeraj sem spra'eval po bralniku ps-dokumentov. Na pomoè je priskoèil Toma¾
>  Erjavec z naslednjim napotkom: "Postscript, ki se ga najde predvsem na
>  straneh pristasev Unixa in LaTeXa,
>  je predhodnik formata PDF. Gledalnik (?) za PDF je Acrobat reader, za
>  Postscript pa Ghostview oz. GSview za Windows. Skupaj z interpreterjem
>  Ghostscript se dobi na http://www.cs.wisc.edu/~ghost/".
To je sicer vse res, a odgovor je najbolj uporaben za tiste, ki s*e
zmeraj uporabljajo LaTeX in poznajo vse pripomocke za to delovno
okolje (ga toplo priporocam) -- namrec CTAN streznike.

Ne verjamem pa, da je PostScript (ps-zapisi) preprosto *predhodnik*
Portable Document Format (pdf-zapisi) , je prej njegova tehnoloska
podlaga (nastala casovno dosti prej).

Marsikdaj moramo s*e zmeraj dokument, ki je kot zapis (file) tehnicno
zahteven: ne nujno matematicne formule, vcasih so trsi oreh
kombinacije pisav (fonts), opomb in kazalk, najprej shraniti v
PostScript formatu, iz katerega ga Acrobat Distiller predela v
pdf-format.

Danes je na razpolago veliko konverterjev iz razlicnih formatov v
pdf-format, nekateri so celo dostopni na javnih streznikih, ki to
opravijo za vas. Tako PDF postaja "skupni imenovalec", oblika
prenasanja dokumentov in izpodriva nekdanja formata v ta namen PS in
DVI, ki so ga znali ceniti uporabniki (La)TeX-a.

Upam, da ne sprejemate dokumentov, shranjenih v Wordu, kot skupni
format -- razlike v formatih zapisa med posameznimi verzijami Worda
to preprosto onemogocajo (to je oblika pritiska, da kupujejo
uporabniki nenehno najnovejso verzijo), prav tako ne vemo, ali ima
prejemnik zapisa vse pisave, uporabljene v dokumentu (denimo, da ste
svoje besedilo v slovenscini in anglescini obogatili ali zabelili z
navedki v aramejscini ali arabscini).

Lep pozdrav,

--
Igor