Fw: [SlovLit] Jean Zbogar Dalmatinec

Miran Hladnik miran.hladnik na guest.arnes.si
Pet Apr 13 21:31:34 CEST 2001

> Jovan Zbogar dalmatinski hajduk?

----- Original Message -----
From: Žbogar Alenka <alenka.zbogar na ff.uni-lj.si>
To: <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: Thursday, April 12, 2001 7:58 PM
Subject: RE: [SlovLit] Jean Zbogar Dalmatinec

Spoštovani,

odgovarjam na vprašanje Mirana Hladnika o mojem družinskem poreklu, ki ga je
12. 4. zastavil v slovlitu. Natančnejših podatkov na žalost nimam, vendar je
gotovo, da družina izhaja soškega konca. Po pripovedovanjih starih staršev
izhaja Žbogarjev rod iz vasi Banjščice blizu Kanala ob Soči. V Banjščicah
naj bi se s tem priimkom ponašala skoraj vsaka hiša. Moj praded Ivan Žbogar
je pribežal iz soške fronte v okolico Ljubljane okoli leta 1915, ko je bil
star približno 20 let. Naselil se je v Valburgi (Smlednik), se poročil z
Angelo Lenardič in se zaposlil kot starojugoslovanski žandar. V Valburgi se
je rodil moj ded Janez Žbogar. Družina se je v skladu z službenimi zahtevami
žandarja pogosto selila. Dlje časa so živeli v Gorjah na Gorenjskem, nato pa
se leta 1925 preselili v Kranj. Zanimivo je, da se je moj ded Janez poročil
z Jožico Gorejev, hčerko Vasilija Gorejeva, ki je prav tako pribežal v
Slovenijo okoli leta 1915, in sicer iz vasi Sarajevka (blizu Kurska v
Rusiji). Rodila sta se jima dva sinova (Iztok in Bojan), prvi, tj. moj oče,
se je priženil v Naklo (otroci Alenka, Matjaž in Tomaž), drugi pa v Škofjo
Loko (otroka Aljaž in Katarina).

Upam, da je opis družinskega porekla pomagal razjasniti izvorno vprašanje,
ali se je Jean Žbogar (Jovan, Ivan) naselil v Dalmaciji ali na Primorskem.
Kakor koli: zdi se, da imamo Žbogarji nekaj selitvenega nemira že v krvi. Pa
lep pozdrav! Alenka Žbogar

Dodatne informacije o seznamu SlovLit