[SlovLit] Dva vprashanja

wlad na ares.fils.us.edu.pl wlad na ares.fils.us.edu.pl
Čet Mar 22 09:44:20 CET 2001

Dragi slovlitovci,
Oprostite mi predvsem mojo slovenshchino in tudi pisavo, ker ne vem,
kaj o njej mislite. Zanimajo me dve stvari in rad bi spoznal vashe
mnenje o tem:
1. Prihodnost slovenskega jezika. Nekateri Slovenci menijo da je
ogrozhena. Takshno mnenje izrazha tudi Tone Pavchek u intervjuju
(Revija o knjigi, november 2000, sprashevala Ingrid Mager),citiram:
"Slovenshchina bo zhal krnela, nenadoma jo bomo nashli le she v
beletriji in sholskih knjigah, medtem ko bodo bolj kompleksne
znanosti uporabljale samo tujo literaturo" in she: "...gresh po stari
Trubarjevi cesti v Ljubljani in ne najdesh vech enega lokala s
slovenskim napisom"
Meni se zdi, da gre za vsesploshno in svetovno ekspanzijo
angleshchine, povezano z globalizacjo in tudi  skoraj vsak dan
hitrejshim elektronskim sporazumevanjem. Menim , da poljshchina ni
ogrozhena. Zanima me kako Vi vidite Slovenijo, slovenshchino in
slovensko kulturo v bodochi Evropi oziroma EU.
2. Kakshna bo sodba slovenskih manjshin v Italiji in Avstriji. Spet
bi citiral en stavek iz predgovora knjige Mitje Skubca "Romanske
prvine na zahodni slovenski jezikovni meji", Ljubljana 1997:
"Etnishka in jezikovna manjshina zmeraj bije boj na pozhiralniku".
                           Lepo  pozdravljam
                                               Wladek Kryzia

Dodatne informacije o seznamu SlovLit