[SlovLit] Ena jezna pesem o učiteljici slovenščine

Miran Hladnik miran.hladnik na guest.arnes.si
Sob Feb 24 16:35:08 CET 2001

Danes samo tri spletke
Shopping & kultura
Ad: Jezik & demokracija

==========

Spletke

Http://www.gimnazija-poljane.com/gimpol/splosno/Himna_BesediloNadNami.asp --
himna poljanske gimnazije, ki jo je sestavil Kozma Ahačič.

Http://www.myfreehost.com/tajos/poet.htm -- zlobne pesmi o učiteljih.

Http://www.sejo.f2s.com/pesem.htm -- pesem neke punce o Damjanu Muhiču.

==========

Shopping & kultura

Na TV je zanimiva reklama za Interspar. Vase zaverovani znameniti interpret
se razočaran znajde pred prazno dvorano v kulturnem hramu, ker so vsi ljudje
odšli na razprodajo v štacuno. Je obisk kulturnih prireditev res taka
konkurenca trgovcem, da se jim jo zdi potrebno smešiti, ali gre le za
selitev kulturne ponudbe iz rezervata v mestnem središču v nakupovalno meko
na obrobju. S tem dobiva kultura seveda drugačen status, kot ga je imela v
mestnih jedrih do zdaj: namesto elitne avtonomnosti in ritualnosti stopa na
površje njena plebejska rekreativna razsežnost. Komentar?

============

Ad: Jezik & demokracija

Opravičujem se vsem, ki ste še prispevali replike na to temo v moj poštni
predal, ker jih nisem poslal naprej na slovlit na ijs.si -- domneval sem, da so
bile napisane bolj za osebni dialog kot za javno rabo. K odprtju teme me je
spodbudila praksa ljudskega (demokratičnega) nezaupanja v t. i. strokovne
rešitve, ne glede na to, za katero strokovno področje gre. Ljudje jim ne
verjamejo in raje prisegajo enkrat na svojo zdravo pamet drugič na svojo
nespamet in predsodke, ker izhajajo iz izkušnje, da so za premnogimi
strokovnimi argumenti vedno tudi taki ali drugačni interesi, politika in
nazori. Pravopisna vprašanja in literarne ocene seveda niso pri tem nobena
izjema, zato bo v teh dveh disciplinah, v jeziku in literaturi, kjer se je
vedno gojil pojem izbranosti (elitnosti, tj. kompetence omikane manjšine),
še prihajalo do nesporazumov -- če se bo le ljudstvo odločilo vzeti
demokracijo zares.

lp miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit