[SlovLit] pravopis

Igor Kramberger kramberger na uni-mb.si
Pon Feb 5 12:59:41 CET 2001

Dober dan vsem,

pravkar sem prebral naslednje (no, ne vem, ali je prav 'prav kar' ali
'pravkar'):
>  In to ravno v letu, ko kani slovarski del Slovenskega pravopisa z
>  akademijskega Olimpa re'iti vse jezikovne zadrege! Le kdo stoji za teboj?
>  Saj ne more biti drugega!
>
>  Peter Weiss
Ali res?

Leta 1980 je izsel osnutek pravil za novi pravois, deset let kasneje
so izsla nova veljavna pravila, ki so potem dozivljala
nedokumentirane -- vsaj neobjavljene-- drobne in tudi neumne
spremembe ob vsakem ponatisu, dodatnih enajst let pozneje pa bomo ze
dobili slovarski del pravopisa -- 40 let po zadnji novi / predelani
izdaji slovarskega dela (1962).

Ker je SSKj v enem zvezku tako ze postal pravopisni prirocnik za
vsakogar, ki je normalen, obicajen, povprecen uporabnik slovenscine,
upam, da se bo ta pravopisni slovar osredotocil na pisanje osebnih in
zemljepisnih imen, na pisanje izvedenih oblik besed pri
stopnjevanjih, sklanjanjih in spreganjih in da bo na primernem,
najdljivem mestu pokazal, kako pisemo znak za stopinje, procente --
levosticno ali levonesticno; in tako naprej -- skratka, da bo
prakticen vsaj pol tako kot The Chicago Manual of Style. Kajti:
zelja, da bi bilo dosezenih 50 % preglednosti tega prirocnika,  je po
izkusnjah s pravili za pravopis in zlasti njegovim registrom skoraj
utopicna zelja.

Lep pozdrav onim na Olimpu slovenskega jezikoslovja in vsem drugim,
ki to berejo,
--
Igor
-----