[SlovLit] Kadar se ravno ne smučamo

Miran Hladnik miran.hladnik na guest.arnes.si
Čet Jan 25 12:38:19 CET 2001

Spleteničenje
Kaj naj uči univerza: védenja ali spretnosti?
O znanstvenih spletnih objavah
Re: o implantacijah

=============

Spleteničenje

Današnji moto je iz pesmi skupine Platin:

Napišiva ljudem nocoj še en grafit
jaz bom tvoj svet, ti moj poet.
(Diana Lečnik in Simon Gomilšek, http://www.platin-life.com/)

Http://communities.msn.com/GEOLITSI&naventryid=100 -- Geolit.si, klub
ljubiteljev besednih umetnosti.

Http://netfinity.saop.si//poezija/ -- stran s poezijo pri Geolitu.

Http://www2.arnes.si/~ljapokal1/ -- haiku v reviji Apokalipsa. Obenem je
prispelo tole:
Vabimo vas, da se udeležite tedna revije in društva Apokalipsa v knjigarni
Konzorcij od ponedeljka 22. 1. Do petka 26. 1. Program poteka vsak dan od
18h naprej. Navoljo tudi knjige in revije po znižanih cenah.

Http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/mh/kmpov/kp_toc.htm -- Janko Moder, sonet
Pisunu kmečkih povesti.

Http://www.geocities.com/blodnjak1/ -- spletni časopis znanstvene
fantastike.

Http://koma.lisjak.com/ -- besedila rock skupine Koma.

Http://www.geocities.com/akordus/slo.html -- prostor, kamor lahko odložite
besedilo svojega glasbenega komada.

Http://www.homestead.com/GrosekUrban/EMINEM.html -- nekoč bodo na tej strani
skupine Eminem tudi besedila.

Http://nimfomanke.00server.com/besedila.htm -- besedila rock skupine
Nimfomanke.

Http://jodi.ecs.soton.ac.uk/ -- omrežni The Journal of  Digital Information
prinaša tematsko številko o hipertekstu; zastonj na ogled.

============

Kaj naj uči univerza: védenja ali spretnosti?

V sporočilu 14.0611 v diskusijski skupini Humanists
(http://www.kcl.ac.uk/humanities/cch/humanist/) piše Tim Reuter o strašnem
redukcionizmu univerz na severnoameriškem zahodu; univerze podeljujejo
diplome na osnovi študijskih programov, ki zahtevajo le obvladovanje
strokovnih spretnosti, primernih za določene službe (employability-related
skills). Drugi diskutant Osher Doctorow potoži, da so ga praviloma slabo
ocenjevali ravno tisti študentje, ki so do univerze pričakovali praktičnih
znanj, ne pa široke univerzitetne razgledanosti, ki jim jo je ponujal sam.
Lažje se je namreč naučiti receptov kot mišljenja.

===========

O znanstvenih spletnih objavah ?

? govari prof. Paul Brians v intervjuju na strani
http://chronicle.com/free/2001/01/2001012301t.htm. Prednost spletnega
objavljanja vidi v dejstvu, da dobi na spletne objave veliko odzivov, medtem
ko objave v strokovni reviji praviloma ne odmevajo in dvomi, da jih sploh
kdo prebere. Razlika je tudi v načinu branja: revijalnih objav se lotevajo
znanstveni kolegi z namenom najti napako, torej iz tekmovalnih pobud, objave
na internetu pa gredo ljudje brat praviloma le tedaj, če jih res zanimajo;
zato je internet za Briansa veliko bolj spodbudno okolje za objavljanje kot
znanstvene revije.

==========

Re: o implantacijah

>Aleš:
>Civilizacija omogoča, da prideš čez steno kar se da lahko, toda bistvo
alpinizma je, da si v >steni čimbolj gol.

Aleš je sicer že dobil kritični odgovor, pa naj vendar dodam še svojega.
Lojze Ihan je nekje učil, da je v znanstvenem svetu dokazovanje s
primerjavami nedopustno; ker v temle primeru ne gre za znanost, si po
Aleševi alpinistični prispodobi smem tudi sam privoščiti eno. Dosledno
vztrajanje pri etiki izbire te ozke, zavite inu strme poti namesto široke in
uglajene ceste bi v tvojem primeru, Aleš, pomenila, da bi moral tudi verze
računati peš brez pomoči kalkulatorja. Pa tega ne počneš, tako kot se tudi
do stene alpinist pripelje z avtom, kolikor visoko se le da. Vloga
tehnologije (tudi bodočih implantiranih slovarjev) je po mojem v lajšanju
tistih življenjskih opravkov, ki jih dojemamo kot mučno raboto; tako nam
prihrani čas za reševanje bolj kompleksnih problemov.

>Aleš:
>"Oni" bodo človeško hendikepirani, jaz pa ne, ker bom ostal človeški, pa
čeprav glup.

Kaj je človeško in kaj ne, bodo v prihodnje, tako kot so so zdaj, določali
višje razviti, to je tisti z različnimi tehnološkimi implantati. Definicije
so pač v domeni zmagovalcev.

lp miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit